– Haide, șefu’, ce naiba, nu mai confirma părerile publice de pe rețelele de socializare despre noi, te-am rugat să fii atent la anul de fabricație…!

Îmi permit să-i vorbesc așa șefului meu direct, nu că-i om bun sau de birou, ci mai ales pentru că e prietenul tatei din copilărie. El m-a susținut și mi-a fost mentor spiritual toți anii din urmă. El m-a ajutat să mă angajez. El m-a recomandat pentru această primă misiune.

Și, mai presus de orice, i-a convins pe-ai mei să-mi dea Loganul lor în scopul precizat mai sus. Da, Loganul lor, fabricat în 2015, pentru care șeful meu căuta acum pe net cârlig de remorcare Dacia 2004-2013… Căci, după analiza cazului, s-a hotărât să merg cu mașina, la care să atașeze o rulotă de serviciu. Și un coleg.

… Să mă prezint. Sunt brunetă natural, am 23 de ani și tocmai am terminat secția de criminalistică de la Drept, unde m-am dus după ce am picat probele sportive la Academia de Poliție. La faza cu Dreptul a contat mult prietenul acesta al tatei, pentru ai mei, nu pentru mine, care mă vedeam deja Nikita sau Dana Scully din serialele primei mele adolescențe. În ciuda faptului că în perioada pre-adolescentină am fost fascinată mai mult de aspectul opus al ideii – Mata Hari.

Deci sunt profiler. Mă rog, ei nu-i zic așa în statele de plată, încadrarea asta nu există încă la noi, dar asta fac practic. Și, pentru că am reușit să șterg praful de pe câteva dosare vechi, mă trimit acum în prima mea misiune pe teren sub acoperire.

Ghici unde… La Balcic, după un nemernic de proxenet pe care Interpolul n-a reușit să-l dovedească nicicum până azi.

Balcic, mare, soare, băuturi răcoritoare și analize psihologice, nici vacanțele vechi nu-mi par mai frumoase decât această primă misiune pentru care mă pregătesc acum!

Eu și Loganul. Și aici intervine colegul repartizat, încă necunoscut, cu care voi împărți totul… inclusiv, sper, reușita. E tânăr, condiție sine qua non, să nu bată la ochi, sper să aibă și simțul umorului. De-ar fi și căsătorit, aș avea o garanție în plus; sau nu…? Dar, mai ales, se pricepe la mașini. Deși mergem cu mașina mea, am carnet de prea puțin timp, experiență redusă și numai vise realiste și realizabile, nu-s 007.

Treaba lui e să se ocupe de pregătirea mașinii pentru drum, nu-i așa lung dar tot drum în afară e, chiar dacă Balcicul a fost cândva al nostru. Detaliile tehnice îi aparțin.

Pentru numitele detalii tehnice necesare au însă Auto Gedal la dispoziție, auzisem deja de ei, dacă nu era nume de magazin de accesorii auto l-aș fi pus nume de cod secret, așa de mult îmi place cum sună. Și sunt serioși, pe bune, sunt pe piață din 2011, altfel n-ar fi rezistat. Partenerii lor chiar îți efectuează un montaj autorizat R.A.R. de specialitate, vin în cele 24 de ore promise iar livrarea este gratuită indiferent de prețul comenzii și de loc, toate acestea în peste 60 de orașe de la noi. Colegii noștri au mai lucrat cu ei și-au fost foarte mulțumiți. Chiar dacă ego-ul nostru de capitală e axiomatic ridicat, Auto Gedal nu face diferențe, toți le suntem clienți egali. Știu și asta, de la colegii din provincie. Sau, între noi fie vorba, deformație profesională…

Mie-mi revine, cum altfel, pregătirea rulotei. Curățenie, vase, dotatul micului frigider, strictul necesar, verificat dacă funcționează toate, nu-i folosită frecvent. Și, mai ales, montarea aparaturii noastre specifice… dar despre asta n-am cum să vă vorbesc.

– Vezi, te rog, și cu scutul metalic, să fii atent la anul lui de fabricație când dai enter pe scut motor Dacia Logan, nu m-am putut abține în timp ce închideam ușa de la birou și o deschideam pe cea spre weekend-ul iminent din fața mea și spre speranța că voi schimba lumea măcar puțin prin faptele mele.

Probă sponsorizată de Auto Gedal.

Articol scris pentru #SuperBlog 2019.

Foto – site și pagina facebook Auto Gedal; foto cover – armenistis.gr.